A jármű egy elektronikus rendszer segítségével automatikusan kezeli az elektromos, a hibrid és a belsőégésű meghajtás közötti váltást. Három kritériumot vesz figyelembe, hogy a legjobb kompromisszumot kínálja a teljesítmény és a fogyasztás között:
- a gyorsítás mértékének megfelelően;
- az út profilja, amelyen halad;
- az akkumulátor töltöttségi szintje.
Alapvetően az indításkor, az egyenletes vezetés és a normál gyorsítás során a hibrid jármű többnyire az elektromos motort használja. Ha erősebben nyomja a gázpedált, ha a terep jellege nagyobb teljesítményt igényel (pl. meredek emelkedő esetén), vagy ha az akkumulátor nincs eléggé feltöltve, a jármű bekapcsolja a belsőégésű motort. Az esettől függően a belsőégésű motor kiegészíti az elektromos motort (hibrid meghajtás) vagy teljesen helyettesíti azt (belsőégésű motoros meghajtás).