hogyan működik egy hibrid autó?

E-Tech full hybrid - működés
az E-Tech hybrid technológia alapelve
A Renault 2 típusú technológia kifejlesztése mellett döntött: E-Tech full hybrid, olyan járművekhez, amelyeket az elektromos hálózathoz nem kell csatlakoztatni a töltéshez, és E-Tech plug-in hybrid, olyan járművekhez, amelyeket külön tölteni szükséges. Mindkét lehetőség környezetbarát, költséghatékony járműveket kínál, amelyek ötvözik a vezetési élményt és a mindennapi egyszerűséget. 
Ugyanúgy működnek, mindössze 2 különbséggel: 
  • Az akkumulátor mérete, és ezáltal a 100%-ban elektromos meghajtás képessége, 
  • Az E-Tech plug-in hibrid járművek hálózati töltéshez csatlakoztathatók.

    hibrid hajtásláncaink

    Azért nevezzük őket „soros-párhuzamos hibrideknek”, mert lehetőség van 100%-ban elektromos, hibrid (elektromos + belsőégésű motor) vagy csak belsőégésű motorral történő üzemeltetésre. 

    Két elektromos motorral és egy belsőégésű motorral rendelkeznek. 

    Az autóba integrált innovatív technológiák (intelligens sebességváltó, energiagazdálkodási rendszer, regeneratív fékezés) lehetővé teszik a különböző hajtásláncok közötti váltást, illetve szükség esetén azok egyidejű működtetését. Ez segít optimalizálni a jármű teljesítményét és fogyasztását. 

    Az E-Tech hajtásláncok kiváló gyorsulást, dinamikus indulást, valamint csökkentett CO₂-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást kínálnak.

    a különböző üzemmódok

    A hibrid motor 2 főmotorból áll, amelyek váltakozva vagy egyszerre működnek a jármű meghajtása érdekében. Ismerje meg a különböző üzemmódokat:
    elektromos üzemmód
    Indításkor csak az elektromos motor hajtja a kerekeket, ezért nem fogyaszt üzemanyagot. Induljon el hangtalanul, és vezessen akár 130 km/h-s sebességgel akár 5 percig kizárólag elektromos meghajtással, az Ön vezetési stílusától és a modelltől függően*. 

    * Austral E-Tech full hybrid 200
    hibrid üzemmód
    Ebben az üzemmódban a jármű meghajtásához két energiaforrást használunk egyidejűleg. 
    Dinamikus vezetés esetén a benzinmotor támogatja az elektromos motort a teljesítmény fenntartása érdekében. A két motor együtt dolgozik, hogy növelje az autó teljesítményét. Ez az úgynevezett párhuzamos hibrid üzemmód. Bizonyos esetekben, amikor az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, a 2 motor egyszerre működik, de csak az elektromos motor hajtja a kerekeket. Ebben a konkrét esetben az elektronikus irányítás aktiválja a belsőégésű motort az összfogyasztás optimalizálása és az akkumulátor feltöltése érdekében. 
    Ez az úgynevezett soros hibrid üzemmód.
    belsőégésű motoros üzemmód
    Amikor csak a belső égésű motor működik, akkor azt az optimális fordulatszámon, a jármű kerekeinek meghajtására és az akkumulátor feltöltésére használják. A jármű összfogyasztása optimalizálódik, a többletenergia pedig tárolásra kerül, hogy segítse az elektromos hajtás folytatását.
    egyik üzemmódból a másikba

    Az egyik üzemmódról a másikra kétféleképpen válthat: 
    • Automatikusan, a fedélzeti elektronikus irányítórendszer segítségével. Ez a rendszer elemzi az akkumulátor töltöttségi szintjét, a gyorsítási igényt és az út típusát, és ennek megfelelően módosítja az üzemmódot, ami segít optimalizálni a jármű teljesítményét. 
    • Manuálisan, a műszerfalról, csak a plug-in hybridek esetében, amikor a 100%-ban elektromos hajtás mellett dönt.

    hogyan tölthető az akkumulátor?

    E-Tech full hybrid - akkumulátor
    E-Tech full hybrid
    A hibrid járművek akkumulátora csak vezetés közben töltődik. Ezeket a járműveket nem kell töltőre csatlakoztatni, mivel energia-visszanyerő rendszerüknek köszönhetően fékezéskor és lassításkor elektromos energia termelődik. Ez elegendő az akkumulátor teljes feltöltéséhez.
    E-Tech plug-in hybrid - akkumulátor
    E-Tech plug-in hybrid
    A hibrid járművek akkumulátora főként a jármű hálózatra csatlakoztatásával, de kismértékben menet közben is feltöltődik (a teljes feltöltés kb. 10%-a). A plug-in hibrid járművek egy külön aljzattal rendelkeznek a jármű csatlakoztatásához és töltéséhez.

    E-Tech full hybrid - Renault
    E-Tech full hybrid
    2 villanymotorral és egy belsőégésű motorral rendelkeznek, amelyek menet közben töltődnek, és lehetővé teszik, hogy az idő akár 80%-ában (WLTP városi ciklus) 100%-ban elektromos meghajtásúak legyenek.
    E-Tech plug-in hybrid - Renault
    E-Tech plug-in hybrid
    Egy belsőégésű motorral és 2 villanymotorral felszerelt járművek, amelyek akkumulátorának feltöltésére van lehetőség, ami lehetővé teszi, hogy vegyes használatban (a különböző úttípusoknak megfelelő WLTP-ciklus) akár 50 km-t is 100%-ban elektromos meghajtással tegyenek meg.
    hamarosan

    minden, amit a hibrid autók működéséről tudnia kell

    HOGYAN TÖRTÉNIK A KÜLÖNBÖZŐ meghajtási TÍPUSOK KÖZÖTTI VÁLTÁS?
    A jármű egy elektronikus rendszer segítségével automatikusan kezeli az elektromos, a hibrid és a belsőégésű meghajtás közötti váltást. Három kritériumot vesz figyelembe, hogy a legjobb kompromisszumot kínálja a teljesítmény és a fogyasztás között: 
    • a gyorsítás mértékének megfelelően;
    • az út profilja, amelyen halad; 
    • az akkumulátor töltöttségi szintje. 

    Alapvetően az indításkor, az egyenletes vezetés és a normál gyorsítás során a hibrid jármű többnyire az elektromos motort használja. Ha erősebben nyomja a gázpedált, ha a terep jellege nagyobb teljesítményt igényel (pl. meredek emelkedő esetén), vagy ha az akkumulátor nincs eléggé feltöltve, a jármű bekapcsolja a belsőégésű motort. Az esettől függően a belsőégésű motor kiegészíti az elektromos motort (hibrid meghajtás) vagy teljesen helyettesíti azt (belsőégésű motoros meghajtás).
    LEHET-E BENZIN NÉLKÜL HIBRID AUTÓT VEZETNI?
    Nem, ez nem lehetséges. A hibrid autó a belsőégésű motor segítségével akkor is tovább közlekedik, ha az akkumulátor lemerül. Ennek az ellenkezője azonban nem igaz: a hibrid és az elektromos meghajtási üzemmódok azért vannak, hogy a belsőégésű üzemmóddal felváltva működjenek, de nem azért, hogy azt teljesen helyettesítsék. Ha egy hibrid autóból kifogy a benzin, a többi meghajtási mód csak rövid időre tudja átvenni a helyét, mielőtt az autó megáll.
    MEDDIG BÍRJA AZ AKKUMULÁTOR EGY HIBRID AUTÓBAN?
    Az elektromos akkumulátor nincs folyamatosan használatban, mivel a jármű a belső égésű motorral is működik. Az akkumulátor elhasználódása ezért fokozatos, és nem okoz olyan mértékű kapacitásveszteséget, amely megakadályozná a jármű működését. 
    Ráadásul, ha a járművet védik a szélsőséges hőmérsékletektől, különösen a hidegtől, akkor a hibrid jármű teljes élettartamát kibírja.

    fedezze fel