az új elnevezések

A dízel- és benzinmotorok
Renault Bleu dCi dízelmotor
A BLUE DCI DÍZELMOTOROK
A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az új Blue dCi dízelmotorok az AdBlue® folyadékkal működő, szelektív katalitikus redukciót (SCR*) biztosító berendezéssel vannak ellátva. Ez a technológia a dízelmotorokból származó nitrogén-oxidokat (NOx) folyamatosan ártalmatlan gázzá (vízgőzzé és nitrogénné) alakítja. Ez a minden helyzetben hatékony technológia nincs hatással a Blue dCi motorok teljesítményére, de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik.

Előnyök

A 32,5%-ban tiszta karbamidból, illetve 67,5%-ban ioncserélt vízből álló AdBlue® folyadék egy színtelen, nem mérgező, vizes oldat. Az AdBlue® folyadék a legtöbb benzinkúton megvásárolható. Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt. Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

Fontos információ

Az AdBlue® folyadékot tiszta formában kell használni. A folyadéknak saját tartálya van, amelyhez könnyedén hozzáférhet a saját, a dízel betöltőnyílás melletti vagy külön elhelyezkedő betöltőnyílásán keresztül. Kérjük, ne töltsön Dízel üzemanyagot az AdBlue® tartályba és fordítva. Hiba esetén ne indítsa be az autóját, mert az további károsodást okozhat a SCR rendszerben.
Renault részecskeszűrő
A RÉSZECSKESZŰRŐVEL (FAP) FELSZERELT BENZINMOTOROK
A részecske-kibocsátás csökkentése érdekében az új, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok kipufogórendszere mostantól részecskeszűrővel (FAP) lesz felszerelve. Ez a technológia a kipufogógázt megtisztítja a benne lévő részecskéktől (PM), méghozzá úgy, hogy azokat mikroporózus, sejtszerű szerkezetben fogja fel, majd egy automatikus és rendszeres regeneráció során elégeti. Ezen kívül egy kémiai reakció segítségével nitrogén-oxidokat (NOx), a szén-monoxidot és az el nem égetett szénhidrogéneket folyamatosan átalakítja és szén-dioxidot (CO2), illetve egyéb ártalmatlan gázokat hoz létre belőlük (vízgőz – H2O, nitrogén - N2). A TCe FAP elnevezésről ismerheti fel az ezzel a technológiával rendelkező benzinmotorjainkat.

Előnyök

A részecskeszűrőnek nincs szüksége karbantartásra. Nincs hatással a jármű vezetésére. Végül, ez a technológia nem növeli sem az üzemanyag-fogyasztást, sem a károsanyag-kibocsátást.
(*) A szelektív katalitikus redukció során a kipufogógáz-katalizátorba az AdBlue® folyadékból származó ammóniát (NH3) fecskendez a rendszer. Az így létrejövő kémiai reakció a nátrium-oxidokat (NOx) nem szennyező gázokká alakítja át (vízgőzzé és nátriummá).

(**) Az AdBlue®-fogyasztás eltérhet a gépjármű használati módja, felszereltsége, valamint a vezetési stílus függvényében. Az AdBlue®-tartály mérete modellenként eltérő, általában 15–20 liter űrtartalmú.
Az új WLTP homologizációs teszt
Egy, a valós vezetéshez és a mindennapi fogyasztáshoz közelebb álló szabályozás