történetünk

Ismerkedjen meg a Renault páratlan történetével
1898-1918
1877: Megszületett Louis Renault.
1898: Megjelent az első Renault modell, Renault Voiturette type A néven.
1899: Louis Renault testvérei, Marcel és Fernand megalapították a ’Renault Testvérek’ (Renault Frères) céget.
1902: A Renault legyártotta az első kéthengeres motorját, Marcel Renault megnyeri a Párizs – Bécs versenyt.
1905: A Renault több, mint 250 megrendelést kapott taxik gyártására a világ számos pontjáról, mint például Párizs, London, New York és Buenos Aires. Ezzel egy időben cég megkezdte a tömeggyártást.
1909: Louis Renault testvéreinek halála után a Renault Freres-t átnevezeték Société des Automobiles Louis Renault-ra.
1914-18: A Renault átáll a hadiiparra, hogy ellátást szállító kamionokat, mentőkocsikat, repülőgép motorokat és FT tankokat biztosítson a hadsereg számára.
A DÜBÖRGŐ 20-AS ÉVEK: 1918-1929
1921-29: Ebben az időszakban vált sokszínűvé a gyártás: személyautók, haszongépjárművek, repülőgép motorok, motor egységek, mezőgazdasági járművek…. Sorra nyílnak a kereskedések a környező országokban.
1922: A Renault ismételten nevet váltott és Société Anonyme des Usines Renault lett. Létrehozták az első szerelősort.
1923- 1925 Megjelenik az első autókon az ikonikus embléma a Renault márkanévvel ellátva.
ELVESZETT ILLÚZIÓ 1929 - 1945
1929: A Renault elköltözött Billancourtba. A tőzsdepiac összeomlása után a szigorú cégvezetést és a szerteágazó gyártást tartották az elsődleges célnak.
1936: A Front Populaire megnyerte a Franciaországi választásokat; a Renault küzdött a munkavállalók jogainak javításáért. A legyártott autók száma elérte a rekordnak számító 61 146-os darabszámot, de a cég mégis komolyabb veszteségét realizált ebben az évben.
1937: Bemutatták a Juvaquatre modellt.
1939-44: A Billancourt-i gyárat elfoglalták a németek, majd a lefoglalt francia tankokat megjavíttatták a helyi munkásokkal. Louis Renault 1944-ben meghalt.

EGY CÉG A VÁLTOZÁS KAPUJÁBAN 1945 - 1975
1945: Franciaország államosította a céget és Pierre Lefaucheux átvette a Régie Nationale des Usines Renault vezetését.
1946: Bemutatták a 4CV modellt, melyet nagy érdeklődés fogadott.
1955: Pierre Lefaucheux meghalt egy közúti balesetben és helyére Pierre Dreyfus-t nevezték ki a cég élére.
1956-60: A Dauphine leváltotta a 4CV-t. Az Egyesült Államokban lévő problémák kihatottak Európára is és ipari, pénzügyi továbbá szociális krízis helyzetet alakult ki.
1964-1970: A Renault 8 Gordini kimagasló sport sikereket ért el.
1968: A Renault volt a franciaországi munkásosztály sztrájkjainak fő áldozata. Egy 33 napos sztrájk után megemelték a munkabéreket és a heti munkaórák számát lecsökkentették egy órával.
1972-73: Bemutatkozott az R5-ös modell, amely az eladások 60%-át jelentette az első olaj krízis után. A városi kisautó remek megoldást nyújtott a megváltozott ügyféligényekre.
EUFÓRIA ÉS MEGDÖBBENÉS 1975 - 1986
1975: Bernard Vernier-Palliez vezetése alatt, a Renault mostanra két részből állt, az állami tulajdonú régie-i gyárból (104 000 alkalmazott) és a több területen létrehozott leányvállalatokból (118 500 alkalmazott).
1975: Megalapították a Renault Sport részleget az Alpine és a Gordini egyesítésével.
1980: A Renault Európa vezető autógyárává nőtte ki magát, Franciaországban 40%-os piaci részesedéssel első helyet ért el.
1981-84: Bernard Hanont választották a Renault vezetőjének és egy szövetséget hoztak létre az amerikai AMC-vel. A veszteségek ellenére bemutatták a R25-öt, a Super-Cinq-ot és az egyik legfontosabb modelljét is Renault-nak az Espace-t.
1985-1986: A vállalatnak meg kellett küzdenie a csőddel ezért az akkori vezérigazgató Georges Besse bemutatta az új irányelvet, ami a diverzifikáción alapult. Azonban az „Action Directe” baloldali fanatikusokból álló csoportja meggyilkolta őt 1986 november 17-én.
RENESZÁNSZ 1987-1992
1989: Ebben az évben már 9 milliárdos profittal rendelkezett a Renault, ami kiváló lehetőséget biztosított, hogy visszatérjenek a Formula 1-be.
1990: Bejelentették a szövetséget a Volvoval és megkezdték az együttműködést.
1991: Bemutatták a Cliot, amit még ebben az évben meg is szavaztak az Év Autójának. A Renault lett Németország vezető autóimportőre.
1989-1992: Jelentős változásokat vezettek be, hogy csökkentsék a munkaerőigényt, limitálták a termelést, továbbá modernizálták a gyárakat és a hálózatot.

AZ ÚJ IDENTITÁS 1992-2005
1992: Louis Schweitzer került a Renault vezetői székébe.
1992-1997: A Renault egymást követően hat darab Formula 1-es világbajnoki címet szerzett. Megjelent a Twingo, a Mégane és a Laguna az autópiacon.
1996: Privatizálták a Renault-t és a csoport belépett a brazíliai, argentínai és törökországi piacra is.
1997: Bezárt a vilvoorde-i üzem. A Scénic nyerte el az Év Autója címet.
1998: A Renault megünnepelte a száz éves fennállását.
1999: Létrehozták a szövetséget a Nissan vezetésével (Renault-Nissan Alliance) és megveszik a Dacia-csoportot.
2000: A Renault a Volvo a fő részvényesévé vált, 20%-os részesedéssel. Új szervezett jött létre „Renault Samsung Motors” néven.
2005-2010
2005: Carlos Ghosn vette át Louis Schweitzer helyét.
2006: Bemutatták a Renault Kötelezettségvállalását 2009-re vonatkozóan. Fernando Alonso világbajnok, ezzel a Renault elnyeri 2005 után 2006-ban is a konstruktőri világnajnoki címet.
2008: Kezdeményezéseket indítottak, hogy népszerűsítsék az elektromos autókat: partnerség a Project Better Place-szel és az EDF-fel. Bemutatták a Scénic üzemanyag cellás prototípusát és a Z.E. (Zero Emission) Concept koncepció autót.
2010: A Dezir koncepció autót bemutatták a Párizsi Motor Show-n, megvalósítva a Renault dizájn megújulási stratégiáját Laurens van den Acker vezetése alatt. A modell az életciklust jelképező „százszorszép” (daisy) első szirmát képviselte: Szerelem
GLOBÁLIS KITERJESZKEDÉS: ÚJ DIZÁJN
2012: A Clio IV-et leleplezték a Párizsi Motor Show-n. A Dezir vonalvezetése adott ihletet a Clio IV tervezése során és ezen az autón jelentek meg elsőként a Renault új arculati elemei.
2013:
A Renault lefektette az első üzleti alapokat Kínában. Aláírtak egy közös megállapodást a kínai autógyártóval, a Dongfenggel, így létrehozva a Donfeng Renault Automotive Companyt (DRAC). A megállapodás szabad utat biztosított a Wuhan melletti gyár felépítésének.
2014: A Multi-Sense rendszer megszületett: segítségével a sofőrök pillanatokon belül be tudják állítani saját stílusukra az autók fedélzetét és menettulajdonságait.
2016: A Japán Mitsubishi csatlakozik a Renault és Nissan szövetségéhez és az így létrejött Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance bemutatta a 2022-es stratégia tervét, amely alapján fokozzák a márkák közötti együttműködést és közösen kibővítik az elektromos járműveik körét.
2017: a Symbioz koncepció felvázolja a Renault elképzelését a jövőről, mely a felhasználó, annak otthona és az autó közötti kapcsolaton alapul.
2018: A Renault 120 éves évfordulója. Több, mint 120 éve a Renault azon dolgozik, hogy olyan megoldásokat találjon az autózás világában, amellyel egyszerűbbé és elérhetőbbé teszik a közlekedést az ügyfeleik számára.

A RENAULUTION AKCIÓBAN
2021: Az év elején Luca De Meo, a Renault Group ügyvezető igazgatója prezentálta a cég új stratégiai tervét: a „Renaulution”-t. A terv célja egy teljes vállalati átalakulás a csoport négy márkájának különválasztásával, melyek a Renault, Dacia, Alpine és Mobilize ettől a pillanattól kezdve.
AZ ALPINE F1-ES CSAPAT: AZ ÚJ GENERÁCIÓ
2021: Miután a Renault 2016-ban visszatért a Forma-1 világába gyári csapatként, 2021-ben a stratégiai terv részeként átadta a csapatot az Alpine márkának. A megújult Alpine F1-es csapat rögtön első szezonjában megszerezte első győzelmét, hol máshol, mint a Magyar Nagydíjon, épp az Alpine márka magyarországi bevezetése idején.
ÚJ MODELLBEVEZETÉSEK
2022: Fontos év a Renault Csoport számára, mivel két új modell is bemutatkozik a „Renaulution” stratégiai terv keretében. Az új Renault Megane E-Tech electric , mely a teljesen elektromos utódja a Megane-nak, 2022. áprilisától elérhető, míg az új Renault Austral SUV E-Tech full hybrid, ami egy kizárólag hibridként elérhető SUV, az év végén debütál.